Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit Supervan - Kráľ dodávky!

Ford Transit je bežne známy ako úžitkové vozidlo - dodávka, sanitka alebo hasičská zbraň. Pôvodná myšlienka tvorcov bola vytvoriť vozidlo pre každého - od jednoduchého poľnohospodára až po bohatého podnikateľa. Množstvo verzií a aplikácií bolo primárne použiteľné. Spočiatku nikto neočakával, že by sa mohol vytvoriť preteky Transit. Realita bola iná a vytvoril sa Supervan.


Ford Transit Supervan I




Ford začal investovať do športových pretekov okolo roku 1962. Vstup do ďalšej dekády priniesol ešte viac finančných výdavkov na motosport. Bola požadovaná vhodná forma reklamy, ktorá by mohla byť prezentovaná počas demonštračných ciest. Keďže Ford Transit bol jedným z najdôležitejších modelov na svetovom trhu a nikto sa nikdy nepokúsil vyvinúť športovú verziu úžitkového vozidla - Ford urobil prvý krok. Koncept je všeobecne známy ako Supervan. Vytvorenie športového vozňa, ktorého objednal Terry Drury Racing. Jeho debut bol na Veľkej nohe v roku 1971 na britskej Brands Hatch


Štandardné zavesenie je nahradené rámom z rúrkových profilov. Samotný papierový projekt nebol nikdy vytvorený. Potenciálne nápady boli na podlahe. Prvky boli umiestnené na správnych miestach a potom boli celé zvarené alebo rezané, aby poskytli konečný tvar. Vozidlo potrebovalo špeciálne zavesenie. Zložky Jaguar XJ6 sa teda nachádzali vpredu a továrenské zadné časti boli nahradené dielmi Cooper F1. Bezmocné kormidlové zariadenie bolo pôvodne v Ford GT40. 15-palcové kolieska "Revolution" mali rovnakú šírku vpredu a vzadu. V dôsledku toho malo vozidlo dobrú trakciu. Bolo charakteristické, že plávať jedno z predných kolies pri vstupe do ostrého rohu. Boli tiež nainštalované pretekárske brzdy Can-Am. Motor bol poháňaný systémom V8 5.0 s 435 km Gurney-Weslake. Na to, aby bola vo vozidle namontovaná, bolo nutné vyrezať dieru v podlahe. Najvyššia zaznamenaná rýchlosť bola približne 240 km / h.



V roku 1978 sa uskutočnila vizuálna zmena nazvaná "Mark 2". Časté vystúpenia na výstavách a pomerne drahé časti spôsobili, že legenda padla do tieňa. Nová verzia debutovala o 13 rokov neskôr.


Ford Transit Supervan II



Ďalší model bol vytvorený spoločnosťou Auto Racing Technology spoločnosti Woolaston. Bývalý šéf Ford Motorsport sa po niekoľkých rokoch vrátil s myšlienkou opätovnej aktivácie kultového vozu. Pravdou je, že toto vozidlo s originálnym Ford Transit malo iba podobný tvar tela. Telo je vyrobené z hliníkového rámu a uhlíkových vlákien. Podvozok pochádza z prerušeného modelu Ford C100. Predné kolesá boli 11,5 palca široké a 14 palcov zadné. Motor bol vytrvalosť Ford Cosworth DFL V8 s kapacitou 3,9 litra. Supervan 2 dosiahol výkon 590 koňských síl pri 9 250 otáčkach za minútu. Výrazné bočné vstupy a zadné vybrania tvorili cestu k dvom vzduchovým tunelom, ktoré zvýšili uchopenie vozidla.



Myšlienka zostala rovnaká - auto pre reklamu, prehliadky a zábavu na tratiach po celej Európe. Prvá prezentácia širšej verejnosti sa uskutočnila v roku 1984. Neskôr bolo vozidlo ikonou všetkých fáz britskej Grand Prix. Keď boli motory Cosworth stiahnuté - druhý vedúci bol primerane zabezpečený a garážovaný na použitie v budúcnosti. Najvyššia zaznamenaná rýchlosť je približne 283 km / h. Zaujímavé je, že vodič oboch: Supervan I a Supervan II bol Chris Craft, ktorý pracoval vo Forde. Začal svoju prácu od posla.


Ford Transit Supervan III



Van bol osviežený pri príležitosti spustenia piatej generácie Transit. Bol použitý garážový dozor II. Bolo to o 10% menšie ako Ford Transit mk5, ale bolo ideálne na propagačné účely. Konštrukcia dodávky zodpovedala britskej divízii Ford, ktorá sa rozhodla dať do prevádzky Cosworth s výkonom 650 koní, ktorý je známy predovšetkým z vozidiel Formule One. Vozidlo prešlo červeno-modrými farebnými zmenami, aby sa vrátilo do základných farieb v roku 2004. Motor bol však zmenený. Šesť Ford Ford-Cosworth bol uvedený do prevádzky v roku 1991 s maximálnym výkonom 264 koní. Vozidlo vážilo menej ako 900 kg, čo je skutočne pôsobivý výsledok pre takú veľko.


Maximálna rýchlosť tohto vozidla môže byť prekvapením. Pokiaľ bolo vozidlo postavené na predchádzajúcej verzii, výkon bol nižší. Najvyššia zaznamenaná a zdokumentovaná rýchlosť bola 243 km / h. Je to stále pôsobivý výsledok, ale ponechanie dávky nedostatku.


Ford Transit Supervan IV ?


Plánuje Ford obnoviť slávnu sériu supervánov? Možno uvidíme vydanie s ďalšou generáciou dodávok Ford Transit? Alebo niektorý z existujúcich konceptov si zaslúži tento titul? Tentoraz sa obušok prevzal súkromnými nadšencami, vrátane nás! V dôsledku toho bol vytvorený prvý driftový autobus na svete! Pohonný systém V8 je úlohou pre prvú rodinu supervánov.



Vedeli ste, že ... ?

Naše ďalší blog články: